torsdag den 7. september 2017

Hvad er god undervisning?
Klar strukturering : tydelige mål, indhold, regler og ritualer.
Ægte læretid: styring af tid, ikke for mange udflugter fra det væsentlige.. skæld ud, protokol mm.
Læringsfremmende arbejdsklima: respektfuld kommunikation, stemning.
Indholdsmæssig klarhed: gode opgaveformuleringer, meningsfyldte opgaver
Meningsgivende kommunikation : inddragelse af elever i dialog om mål (feedup) . Gode tilbagemeldinger (feedback).God vejledning til elevens næste skridt (feedforward).
Kommunikation, der fremmer ægte læretid og giver plads til humor og pjat i passende mængder.
Metodemangfoldighed: Brug af de metoder, der bedst understøtter vejen til målene og relevant indhold. Variation i metoder, så eleverne ikke falder i søvn.
Individuelle hensyn: differentiering og omsorg for den enkeltes læring og velbefindende
Intelligent træning: Minus bevidstløs gentagelse, men tid og rum til at træne med henblik på transfer til praktikken.
Tydelige præstationsforventninger: Bevidst arbejde med faglig stolthed. Klar tilkendegivelse af høje forventninger til eleven samtidig med løfter om hjælp. "I skal blive så dygtige som muligt. og vi skal sammen yde vores bedste"
Stimulerende læremiljø: Et godt undervisningsmiljø m moderne udstyr, god stemning og klare profiler i både i undervisning og indretning.
(T. Størner- K. Staal Køhler) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

oversigt uv forløb AutoCAD